Årsager til tandregulering

Specialtandlægeklinik for tandregulering - underafdeling til TandlægeCentret

Kvalitet, professionalisme og tryghed - for både ung og voksen

Årsager til tandregulering

Udover dit eget ønske om lige tænder, kan der fra din tandlæges synspunkt være flere grunde til at anbefale tandretning

• Vækstbetingede afvigelser: Store overbid, underbid og åbne bid samt asymmetrier er alle afvigelser, der kræver tandregulering med tandbøjle og i nogle tilfælde også kæbeoperation
  • Dybt bid: Stort overlap mellem fortænder i over- og underkæbe – såkaldt dybt bid – kan medføre ganepåbidning, som kan gøre uoprettelig skade på tandkød og give smerter
  • Tandslid: Slid på tænder kan accelereres af uhensigtmæssig tandstilling. Når slid skal behandles med f.eks plast eller keramik, bliver udseende og holdbarhed mange gange bedre, hvis der samtidig laves tandregulering
  • Optimering af tandpositioner inden rekonstruktioner: Ved rekonstruktioner kan det være en fordel/nødvendighed at sikre bedst mulige tandpositioner og pladsforhold, inden din tandlæge går i gang
  • Paradentose: Paradentose kan ændre tandstilling og give problemer ift. både æstetik og funktion

Vi kombinerer det kosmetiske med det funktionelle, så du – udover et flot smil – opnår en stabil og komfortabel tyggefunktion!

Er tandregulering noget for dig?

Ring og book en tid til konsultation hos en af vores dygtige specialtandlæger eller udfyld formularen her på siden.

Tlf. 86 42 37 55

Send besked til Randers Tandregulering

Et ønske om tandregulering er ofte fulgt af en række spørgsmål og til tider bekymringer. Udfyld formularen herunder og vi vil forsøge at svare så grundigt som muligt.