Årsager til tandregulering?

• Dit eget ønske om et flot smil
  • Din tandlæges anbefaling om at forebygge fremskridende parodontose eller tandslid
  • Som en del af en større tandbehandling

Udover dit eget ønske om lige tænder, kan der fra din tandlæges synspunkt være flere grunde til at anbefale tandretning

• Vækstbetingede afvigelser: Store overbid, underbid og åbne bid samt asymmetrier er alle afvigelser, der kræver tandregulering med tandbøjle og i nogle tilfælde også kæbeoperation
  • Dybt bid: Stort overlap mellem fortænder i over- og underkæbe – såkaldt dybt bid – kan medføre ganepåbidning, som kan gøre uoprettelig skade på tandkød og give smerter
  • Tandslid: Slid på tænder kan accelereres af uhensigtmæssig tandstilling. Når slid skal behandles med f.eks plast eller keramik, bliver udseende og holdbarhed mange gange bedre, hvis der samtidig laves tandregulering
  • Optimering af tandpositioner inden rekonstruktioner: Ved rekonstruktioner kan det være en fordel/nødvendighed at sikre bedst mulige tandpositioner og pladsforhold, inden din tandlæge går i gang
  • Paradentose: Paradentose kan ændre tandstilling og give problemer ift. både æstetik og funktion

Vi kombinerer det kosmetiske med det funktionelle, så du – udover et flot smil – opnår en stabil og komfortabel tyggefunktion!

Er tandregulering noget for dig?

Du kan evt. starte med en gratis online konsultation via vores Adent app, så vi kan se dit tandsæt og fortælle, om det giver mening at booke en fysisk konsultation hos en af vores specialtandlæger.